Informatie voor ouders over de overblijf
Het is voor elke ouder belangrijk te weten dat een kind op school in goede handen is. Ook tijdens de overblijf. Het is daarbij belangrijk dat de kinderen het naar hun zin hebben, zich veilig en op hun gemak voelen en ontspannen van hun lunch kunnen genieten. Stichting De Overblijf zorgt ervoor dat uw kind zich tijdens de overblijf kan ontspannen en weer voldoende is uitgerust om de schooldag te hervatten.
Tarieven
Bij Stichting De Overblijf kan een kind gebruikmaken van de overblijf op basis van een abonnement of incidentele opvang.
- Bij een abonnement geeft u bij de inschrijving aan op welke vaste dag(en) van de week u wilt dat uw kind profiteert van de overblijf.
- Bij incidentele opvang kunt u zelf bepalen op welke dag(en) in een week uw kind gebruik maakt van de overblijf.
Het tarief van incidentele opvang is hoger dan van een abonnement. Een combinatie van een abonnement en incidentele opvang is uiteraard ook mogelijk. Als u ingeschreven staat bij Stichting De Overblijf is opvang altijd mogelijk, abonnement en/of incidenteel.
Het tarief dat Stichting De Overblijf voor de opvang hanteert, vindt u hier. Het abonnementsbedrag per dag is afhankelijk van de duur van de overblijf per school.
Op dit moment is de bijdrage € 0,05 per minuut. Het bedrag kan jaarlijks bij aanvang van het nieuw schooljaar worden aangepast, hier wordt u tijdig van op de hoogte gebracht.
Bij deelname aan de overblijf worden gedurende het hele schooljaar slechts 39 weken in plaats van de daadwerkelijke 41 schoolweken in rekening gebracht. Er wordt namelijk rekening gehouden met een marge van 2 weken die uitvallen door extra vrije dagen zoals Goede Vrijdag, Paasmaandag, schoolreisje of andere activiteiten, maar ook inclusief eventuele ziektedagen. Het jaarbedrag wordt gedeeld door 11 termijnen waardoor ieder termijn (maand) hetzelfde abonnementsbedrag heeft. Een vakantie in een maand heeft daardoor geen invloed op het abonnementsbedrag omdat dit al verrekend is.
Bij tussentijdse afwezigheid krijgt u geen abonnementsgeld terug, behalve wanneer uw kind langer dan twee aaneengesloten weken afwezig is wegens ziekte.
Voor de betaling maakt Stichting De Overblijf bij voorkeur gebruik van een door u afgegeven machtiging tot automatische incasso. Het is echter niet verplicht, u dient dan wel een betalingsafspraak met Stichting De Overblijf te maken.
Voor een optimale communicatie zodat u geen informatie mist raden wij aan een e-mailadres op te geven.
Klachten
Het kan helaas voorkomen dat u, ondanks de optimale inzet van Stichting De Overblijf, niet helemaal tevreden bent over de gang van zaken tijdens de overblijf.
Uiteraard bent u dan vrij om deze klacht te melden, zodat Stichting De Overblijf de kans krijgt de onduidelijkheid of ontevredenheid bij u weg te nemen.
U kunt uw klachten of op- en aanmerkingen doorgeven aan de overblijf coördinator van Stichting De Overblijf. De coördinator zal indien nodig contact opnemen met de directie van Stichting De Overblijf. Stichting De Overblijf staat uiteraard ook open voor ideeën en wensen van zowel kinderen als ouders met betrekking tot de overblijf.